Obserwatorzy

piątek, 8 lutego 2013

Rozstępy "w pigułce"

Hej! Dziś co nieco o rozstępach.

Najczęściej są one zmora kobiet w ciąży, ale nie tylko. Mogą np. pojawić się u osób dojrzewających, lub przy nagłym skoku wagi, z powodu rozciągnięcia się skóry i zerwania sieci włókien kolagenowych. Niestety rozstępów trudno się pozbyć, więc lepiej zawczasu im zapobiegać, np. stosując kremy przeciw rozstępom. A więc po kolei...

Czynniki powstawania rozstępów:
  • czynniki hormonalne - kortyzol jest hormonem odpowiadającym za ich powstawanie, estrogeny,
  • leki z glikokortykosteroidami,
  • sterydy,
  • niewłaściwa dieta,
  • skłonności genetyczne.

Źródło:http://static.ebobas.pl/img/articles/739/129794242636-w602.jpg


Miejsca pojawiania się rozstępów:
  • najczęściej - uda, brzuch,
  • rzadziej - ręce, piersi, dekolt.

Źródło:http://www.hbmed.pl/images/rozstepy2.jpg



Fazy powstawania rozstępów:
  1. Faza zapalna - równolegle ułożone pasma, kolor czerwony lub sino-czerwony, można je jeszcze zlikwidować.
  2. Rozstępy są jasne, pozorna regeneracja. 

 Źródło:http://www.stylistka.pl/img/artykul/648/jak-uniknac-rozstepow_5644_11.jpeg


Jak można je leczyć?

Należy stosować kosmetyki zawierające takie składniki jak:
  • wyciąg z soi,
  • związki krzemu,
  • kwas mlekowy,
  • wit. A, C, E.
Niestety same kosmetyki nie wystarczą, powinno się wspomagać je zabiegami takimi jak:
  • mikrodermabarazja
  • peelingi chemiczne
  • zabiegi laserowe
  • mezoterapia
  • terapia zimnem
  • chirurgiczne wycięcie.
Można także zastosować samoopalacz jako kamuflaż.



Pozdrawiam,
M.

5 komentarzy:

  1. Bardzo przydatny post ;) Ja na szczęście nie mam rozstępów. Te na pierwszym zdjęciu są straszne!


    W wolnej chwili zapraszam do mnie na news ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzieki, mam nadzieję, że komus przydadza się te informacje.

      Usuń
  2. Mam niestety całą pupę w rozstępach ;/ Wszystko przez dojrzewanie, w gimnazjum byłam troszkę taka grubsza, może przesada, nie byłam chuda po prostu, a w liceum w ciągu chyba 2-3 miesięcy schudłam ponad 10 kilo i mam za swoje.

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za komentarze. Są dla nas nagrodą za pracę włożoną w tworzenie tego bloga (nawet te z konstruktywną krytyką). Z pewnością odpowiemy na Twój komentarz i zajrzymy na Twojego bloga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...